Jaapani sisemajanduse kogutoodang langes täna avaldatud andmete kohaselt IV kvartalis aasta varasemaga võrreldes 1,4%. Põhjuseks nii sisetarbimise kui ka ekspordi vähenemine.
- Jaapani lipp vabrikukorstnaga Foto: Reuters/Scanpix
Värsked SKT andmed avaldanud
Jaapanis on majandus viimase kahe aasta jooksul olnud neljal kvartalil languses. 2012. aastal ametisse astunud Jaapani peaministri Shinzo Abe kasvuprogramm, nn abenoomika näitab selgeid takerdumise märke ja see võib tähendada üleskutseid uuteks fiskaalstiimuliteks.
Daiwa instituudi majandusekspert Mitsumaru Kumagai kommenteeris Wall Street Journali vahendusel, et pärast keskpankade seninägematuid stimulatsioonimeetmeid on tulnud aeg rakendada tõhusamalt fiskaalpoliitikat. „Riikide eelarveliste kulutuste suurendamine maailma majanduse stimuleerimiseks kerkib G-7 riikide ja
Hiina maikuise tippkohtumise eel arvatavasti teravalt fookusesse,“ leiab Kumagai.
Abe majandusprogrammi kolm märksõna on olnud lõtv rahapoliitika, riigisektori kulutused ja struktuurilised reformid. Nende abinõudega loodeti toetada jeeni odavnemist ja pöörata majandus kiirele kasvule ning panna palgad ja hinnad taas tõusma.
Rahutud ajad maailma turgudel on jeeni kurssi upitanud, see omakorda pärssinud eksporti ja kukutanud Jaapani aktsiaturgu. Deflatsioonilisest keskkonnast pole Jaapanil õnnestunud välja murda. Müügimaksu tõstmine 2014. aastal on mõjutanud sisetarbimist, mis 2015. aastal tervikuna kahanes 1,2%. Tänu aasta jooksul 2,7% suurenenud ekspordile oli Jaapani aastane majanduskasv 0,4%.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.